elinagustafsson

Alla inlägg under februari 2012

Av Elina Gustafsson - 29 februari 2012 14:09

Nämen nu har även jag kommit upp på sts hemsida.

 

Av Elina Gustafsson - 29 februari 2012 13:56

Min mamma och pappa ha sänt mig allt som jag behöver för att klara mig i detta land. 

De ha nämligen skickat, fiberhavregryn ( jag är gröt narkoman och en kräsen sådan), linfrö (gröten blir mycket godare) och även flourtabletter till mina kära mjölktänder. Ha aldrig uppskattat min grötfrukost så mycket förut. 


 

                                                                                       <3  

Av Elina Gustafsson - 26 februari 2012 19:34

Igår startade jag dagen med att ta en lång springtur sådär på morgonkvisten, riktigt skönt! Spenderade dagen i London med svenska Au pairer ( 2 styck ljungbybo dessutom), väldigt bra dag. Hann gå en runda på stan, äta och även gå till en svenskpub, för att kolla på melodifestivalen. Men de va nog egentligen bara britter där konstigt nog. Med mitt dåliga lokalsinne lyckades jag att hitta mig fram mellan tågen, känner mig stolt! Lyckades även tappa bort mitt tågkort, men hade turen på min sida och hittade det igen. 

Fann på internet igår att man får ha 0,8 i promille när man kör bil i England, helt sjukt måste jag säga. 


 

Av Elina Gustafsson - 24 februari 2012 10:42

Igår på min lediga tid var jag snäll och gjorde äppelpaj med vaniljsås till hela familjen :) 


Tvätten för veckan är snart klar, ska bara vikas ihop, ÄNTLIGEN! Idag ska jag på min första engelska lektion i Sevenoaks, ska bli roligt att få underhålla hjärnan lite. Efter engelska lektionen blir det gymmet och ikväll ska jag äta indiskmat med min värdfamiljs släkt. Dagarna är aldrig tomma på saker att göra iaf. 

 

Av Elina Gustafsson - 23 februari 2012 21:22

Idag ha de varit omkring 16-18 grader här i England, så jag passade på att gå på en lång upptäcksfärd på Englands landsbyggd. Det enda man behövde ha på sig va shorts och ett linne, detta känns väldigt konstigt när man jämnför att det va -16 hemma i Sverige när jag lämnade det för 2 veckor sen. 

Har även ätit frukost med de tyska Au pairerna i Sevenoaks idag, lyckades på något mirakulöst hitta dit på helt egenhand. 


               

Av Elina Gustafsson - 22 februari 2012 21:55

Denna dag har gått i hälsans tecken, ha hunnit med både gym och två stycken långpromenader. Riktigt skönt att ligga i sängen efter en intensiv dag.

Har varit ledig större delen av dagen, vilket ha varit väldigt skönt.  Men lagade middag till Portia, fick bli en svampomelett, blir verkligen mat över hela henne när hon ska äta, men hon utbrast mmmmmmmm hela tiden, så antar att hon gillade den:) Alaia har börjat att kalla mig ''best cook ever'', haha så min lilla mamma har väl tydligen gjort lite inverkan på min matlaging. 




  Mamma och jag på ''aveskedsmiddagen''

Av Elina Gustafsson - 21 februari 2012 21:11

Eftersom att det alltid bli en stor sjö i mitt badrum när jag duscha, så tänkte jag rensa avloppet. Men när jag lirkat loss metallen och öppnat, fann jag en grå äckliga vätska av gammal hår. Hämtade handskar och plockade bort sörjan, så nu kommer förhoppningsvis inte sjön att komma tillbaka på ett bra tag. Fick även värmen fixade i mitt rum, så nu är det riktigt varmt och behadlig här innne. 

Idag ha det vatt pancakes day, så jag har gjort massvis med pannkakor till min värdfamilj. Dom tyckte att de var väldigt goda, så det var ju tur det, jag som inte kan följa några recept. 

Imorgon är det ett långt pass som gället på gymmet, ha blivit så förkyld och haft så ont i halsen ett bra tag nu. Men i morgon ska vi trotsa detta och ha ett svettigt träningspass. 


 

Av Elina Gustafsson - 19 februari 2012 21:20

Dagen började redan vid 7 idag, när Alaia kom in till mitt rum och kröp ner i min säng. Vi skypade med min mor och far, sedan var det frukost dags! Efter frukosten bar det av mot mitt älskade gym, spenderade 2 timmar där. Min värdfamilj skulle ha middag för sina vänner, vilket även jag blev inbjuden till. Så satt som herren på teppan vid änden av bordet och åt en riktigt god söndagsmiddag. Massa grönsaker och kyckling, riktigt gott. Har hunnit med en långpromenad i solen idag med, ha vatt ganska varmt och skönt hela dagen. 

Nu ska jag snart krypa ner i min säng, imorgon är det städdag och tvättdag och passning av Portia. 

 

      







Presentation


Elina heter jag och jag kommer ifrån smålands djupaste skogar. I februari 2012, flyttade jag till Sevenoaks, Kent i England för att jobba 1 år som Au pair Jag kommer ta hand om två tjejer som är 1,5 och 5 år gamla. Här kan ni följa min Englands vistelse.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards