elinagustafsson

Alla inlägg under maj 2012

Av Elina Gustafsson - 30 maj 2012 20:49

Idag har vi rensat ut bland barnens kläder, fanns inte lite kan jag säga. Med Portia är härmed ägare av massa nya kläder, lyckans unge. Längtar till mina älskade vänner ifrån Sverige kommer på fredag, då ska det bli nya kläder inhandlade för mig med!


Idag har det varit engelska lektion, bjöd min klass på marabou choklad, alla var lyckliga. Fick lära oss massa om Englands drottning och även kunga familjen, det är ju nämligen queens jubilee mellan den 2-5 juni. 

Är barnvakt ikväll, så blev inget gym för min del. Buhu det suger


 

Av Elina Gustafsson - 28 maj 2012 21:15

Solen har varit på sitt bästa humör här i England idag. Så efter att all städning, tvättning och strykning var klar, packade jag picknick och tog med Portia till parken. Mys var det!

Ikväll blev det att springa en lång runda, efter helgens alla läckerheter. 


 

Av Elina Gustafsson - 27 maj 2012 21:15

Ja det var som sagt Sverige besök för mig förra veckan. Tanken var att det skulle ha blivit en överraskning för min mor och far att jag kom hem. Men min lilla stygga mamma hade bokat biljetter till Stockholm, så en panikslagen jag fick ringa och avslöja min hemlighet. 

Torsdag: Jag påbörjade min färd ifrån huset vid klockan 14, tog min lilla ryggsäck och började vandra till stationen. Resan började med att jag tappade mitt tågkort i mataffären, så en liten söt gubbe sprang efter mig och gav mig mitt kort. Turen var på min sida denna dag måste jag säga!

Tåg ifrån Borough green - London

               London - Gatwick airport 

Första gången jag var på denna flygplats, men allt flöt på fint. Flyget lyfte ifrån England vid 19, framme i Sverige 2230. Lyckan av att höra svensk runt omkring sig var obeskrivlig! Mamma och pappa hämtade upp mig på flyget och de hade packat en picknickkorg med: Rågmackor med mammas biffar, leverpastej, ägg och kaviar ( ha inte ätit riktigt grovt grovt bröd sen jag lämnade Sverige), mörkt naturgodis, jordgubbar, tomater, mjöl, min älsklings juice. Ja men jag var väldigt mätt efter allt måste jag säga. Men gott var det! hade till och med en kudde i bilen. 

Var hemma i Ryssby vid 230 tiden, kramde om storebror och kissekatten.

Snabb beskrivning av dagarna nu:

Fredag: Sov 2 timmar och sen upp för powerwalk med mor och far. Frukost, dusch och därefter överaskade jag min ovetande mormor och morfar. In till Ljungby för att bli slingad av bästa mickan, hem för att slinga/klippa moster Helena och kusin Wilmer. Ut och vandra med mor, middag (planka!), besök av vänner, klippte Emelie.

Lördag: Uppe med tuppen, vandra med Anna och Lina, klippa far, invigde systemet, handla mat, vandra med mor, fixa mat till kvällen, spa med mamma, folket trädde in i mitt hus. Kvällen innehöll mat, dricka, kubb, prat, spel, nakenbad och rågmackor. Nattgäster!

Söndag: Jag tog en långpromenad medans folket sov, tog farväl av min älskade frukost


Är väldigt nöjd med min helg i Sverige, tackar alla som har bidragit med detta!: )


   

Av Elina Gustafsson - 27 maj 2012 13:48

Hi mates


Väldigt väldigt väldigt dålig uppdatering av mig måste jag säga, shame on me!


Men mitt internet i England har inte funkat den senaste veckan. Men ska ge snabb uppdatering om vad som har hänt.

Förra helgen hade min värdfamilj en stor fest, det va 160 personer som levde livet i ett gigantiskt tält i trädgården. Tältet hade tagit 2 dagar att sätta upp, men en styrka på 9 man som jobbade 12h/dagen, inte dåligt det. George Michaels trummis spelade bland annat på festen. Jag fick stå i kö i 20 min!? För kunna parkera min bil på torsdagen hemma i huset, detta säger ju bara hur mycket personal det var som hjälpe till överralt. Jag fick dock inte vara med på festen, jag fick passa barnen i Mirandas föräldras hus. Väldigt mysigt och skönt måste jag säga!

Veckan har flytit på som vanligt förövrigt. Är även i Sverige för tillfället, men ska snart ta flyget tillbaka till mitt ''hem'', ska skriva om hela Sverige upplevelsen när jag kommer hem ikväll. Ska till mormor och morfar snabbt innan färden fortsätter till Göteborg: )

Av Elina Gustafsson - 16 maj 2012 12:22

Solen lyser här i England idag, helt underbart! Blir nog att cykla till gymmet ikväll, måste utnyttja att det inte regnar för engångsskull. 

Har math exam idag, värmer upp min otroligt duktiga matte hjärna genom att spela gitarr. Wish me luck!


 

OS

Av Elina Gustafsson - 15 maj 2012 22:08

I söndags när vi åkte på våran båtutflyckt till Greenwich, hade vi i uppdrag att ta en bra os-bild.

Här är våran bidrag av det hela

 

Av Elina Gustafsson - 14 maj 2012 22:08

Idag sov Portia länge, åh vad skönt tänkte jag, då hinner jag starta med tvätten och allt. Men när hon väl vaknade va hon arg som ett åskmoln, berodde nog på att hon hostade och snorade. Men efter en välbehövlig frukost lugnade hon ner ser rejält. Städningen gick finemang idag, mitt rum är skinande rent, hade kunnat äta ifrån golvet. 


Har även varit en riktigt ätar dag idag, har varit konstant hungrig. Öppnat kylskåpet om och om igen, ihopp om att hitta något riktigt gott att äta, men icke! 

Mitt rum förvandlades ikväll till ett lekrum, medans Alaia kollade på film, bestämde sig Portia för att fylla mitt badrum med sina leksaker. Busunge där!

 

Av Elina Gustafsson - 14 maj 2012 15:01

Idag har jag varit i London för att åka på båtutflykt till Greenwich med runt 300 andra aupairer.

Började dagen med att packa min picknick, tonfiskmacka med ägg, MUMS! I London mötte jag upp Hedvig och Emma på waterloo, Alexandra hade försovit sig, så hon kom senare med Linda och Sara. Väl på plats i godtid och allt, möttes vi upp av ett hav med aupairer, alla var i princip tyskar. Båtresan var trevlig, dock lite lång, hela 2 timmar dit! Väl i Greenwich sprang alla kaffenarkomaner (Emma och Alexandra) med bestämde steg mot starbucks. 

Blev en picknick, sen blev det promenad och sen blev det glass. En perfekt dag helt enkelt. Påvägen hem i tåget köpte jag med mig nötter och njöt av min bok. Vädret har varit kanon hela dagen lång, inget att klaga på här inte: )


               

Presentation


Elina heter jag och jag kommer ifrån smålands djupaste skogar. I februari 2012, flyttade jag till Sevenoaks, Kent i England för att jobba 1 år som Au pair Jag kommer ta hand om två tjejer som är 1,5 och 5 år gamla. Här kan ni följa min Englands vistelse.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards