elinagustafsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Elina Gustafsson - 29 mars 2012 23:45

Det var börjat på bensinstrejk här i England, så alla har haft panik med att fylla sina bilar med bensin innan bensinen ta slut. Så min värdmamma slängde sitt bensinkort på mig och tvingade mig att åka och tanka. Jag tänkte att hon menade att jag bara skulle ta 10 pund eller något på hennes kort, så de gjorde jag. Men hon ville betala hela min tank med sitt bensinkort (dumt att vara snäll). Åkte tillbaka igen, men då va bensinen slut.... 

Men dom sa på radion senare idag att dom ska vänta med strejken till efter påsk. Lycka, ja!


Gick på bodycombat på dagen, fick höra av två andra på passet att jag se väldigt vältränad ut, tummen upp!: ) 

På kvällen var jag barnvakt, men tyskarna kom över till mitt hus, för att få håret klippt och färgat. Skönt att underhålla sina kunskaper lite, må jag säga! Sova nu, ska upp tidigt imorgon för att först vara barnvakt och sen till lakeside för lite shopping:)

Av Elina Gustafsson - 28 mars 2012 21:32

Onsdag = Skola, lektionen gick väldigt bra idag tycker jag. Men vi fick helt sjukt mycket läxa, 3 stycken uppsatser att skriva, matteläxa och sen lite andra uppgifter på de. Men vi har iaf ledigt till den 18 april nu, så påsken välkomnar vi med öppna armar. Nu är det bara 1 vecka kvar till min familj kommer, längar till dess. Hoppas allt att de ta med sig ett påskägg till mig, fyllt med mitt älsklingsgodis (naturgodis) och självklart hederliga chokladpåskägg. 


Vädret ha varit underbart här idag, hela 24 grader varmt, enligt min värdmamma. Så det är inte konstigt att man är röd som en kräfta i ansiktet. Jag som trodde att england va regnets hemland, så fel man kan ha. 


Alaia har haft playdate idag, så ha varit snäll och gjort pannkakor och skinkpizza till barnen + tonfiskpizza till föräldrarna. 

   

Av Elina Gustafsson - 25 mars 2012 21:00

Äntligen är det sommartid! Är verkligen helt underbart att man kan gå ut och springa, efter att man har lagt barnen på kvällarna. Dock inte lika roligt på morgonen när man ska upp nu. 

Men denna dagen har gått i träningenstecken, vaknade tidigt som vanligt. Så jag befann mig på gymmet redan klockan 730 i morse, för att gå på ett cirkelpass. Helt sjukt jobbigt va det, är lyckling om jag kan röra mig i morgon känner jag just nu. Men det är väl de som är den härliga känslan. Hann även med en långpromenad och springrunda samma dag. 

Sommar 2012 här kommer jag! ( Förhoppningsvis)

 

Av Elina Gustafsson - 24 mars 2012 20:45

Lördagen spenderades i Tunbridge wells med ett gäng svenskar tjejer. Jag och min gps kommer inte alltid riktigt överrens, jag lyssar oftast mer på mig själv än på min lilla gps. Så färden som bara skulle ha tagit 30 min slutade med att den tog 1 timme, min väg var rätt med, men den innefattade en hel del småsmåsmå vägar. Men fram kom vi! Vi gick på stan, fikade och satt i en park ett bra tag och njöt av det underbara vädret. 

Haha vi hade helt glömt bort vilket parkeringshus vi hade ställt bilen i! Så vi sprang runt som idioter för att hitta min lilla gråa bil, tog ett bra tag innan vi insåg att vi inte ens var i rätt parkeringshus. . . Hittade bilen i sista minuten, innan biljetten gick ut. Ibland ska man ha turen på sin sida allt. 


Köpte en helt underbart peeling på bodyshop, är helt förälskad i den affären. Jag betalde 11 pund för min peeling, samma peeling kostar ungefär 370kr hemma i Sverige. Så ska man handla på bodyshop, ska man defenitivt passa på när man är i detta land!

   

Av Elina Gustafsson - 23 mars 2012 21:00

Idag blev jag ett helt år äldre, känns väldigt konstigt att man inte firade det i Sverige med familj och vänner som man brukar göra. 

Men min värdfamilj firade mig, de sjöng för mig på morgonen, fick packet och massa grattis kramar. Fick massa produkter ifrån bodyshop, min älsklingsaffär<3 Hade kunnat bosätta mig där. Jag gick till gymmet på dagen och körde hårdträning med bodycomat, kondition och sist med inte minst massa styrka. Var helt skakig i hela kroppen när jag lämnade gymmet. Vädret var helt underbart även denna dagen, så passade på att sola innan hela truppen kommer hem. När familjen kom hem, åt vi tårta och pizzare och de blev ännu mera sång ( pizza som jag hade bakat, skinka till barnen och den klassiska AnnaTonfiskPizzan till oss vuxna) Den pizzan är helt wunderbar! 

Var barnvakt på kvällen, men de va bara bra de, för jag fick ha ett lång skypesamtal med mamma,pappa,mormor och morfar. Fick alltså höra lite svensk födelsedagsmusik också, de tackar man aldrig nej till:)

 

 


Min kära mamma och pappa skickade en sportbh, mörkchoklad och en osthyvel på min födelsedag. De tackar vi för, äntligen kan jag hyvla min ost som en riktig SVENSK!

Av Elina Gustafsson - 21 mars 2012 16:45

Idag hade Alaia en svensk kompis på besök, vilket jag tyckte va väldigt roligt, eftersom då fick jag prata lite svenska: ) Alaia tyckte dock inte att det var lika roligt när hon inte kunde lista ut vad vi sa till varandra, aldrig fel att känna sig överlägsen; )

När de skulle ta sitt kvällbad, kände jag mig som ett utställnings djur. Först va jag tvungen att visa min piercing i navlen och därefter tatueringen.

- Look at Elinas belly and at her tatoo!

Haha båda baren kom överrens om att de aldrig ska göra något sånt med sina kroppar iaf, eftersom att de gör lite ont. 

Av Elina Gustafsson - 20 mars 2012 17:33

Idag har jag varit på intervju för en vuxenutbildning i Sevenoaks, det gick väldigt bra. Började med att prata med en lärare och därefter fick jag skriva ett ''prov'', för att visa vilken nivå min engelska ligger på. Läraren placerade mig i den avancerade gruppen. Så från och med nu, kommer jag att läsa engelska och även matte varje onsdag. Om man valde till matte blev det halva priset på kursen, eftersom staten vill att så många som möjligt ska läsa matte. När jag slutade gymnasiet trode jag aldrig i hela mitt liv att jag någonsin skulle öppna en mattebok igen, men så fel man kan ha. 


Nu ska jag sätta in en ''shepheard pie'' i ugnen, som barnen ska få till kvällsmat. 


 

Av Elina Gustafsson - 18 mars 2012 17:15

Lördagen var väldigt lyckad må jag säga. Mötte upp Maria och Fredrik inne i London, tog en snabb middag sen bar det av mot Harpenden. Vi fixade oss och började dricka hemma hos Maria, hennes värdmamma va så snäll så att hon skjutsade oss till St Albans. Blev en lyckad utgång, som slutade med svenska pepparkakor och rågrut. 


Med min vanliga otur med tåg ifrån London lyckades jag missa mitt tåg med bara någon minut även denna gång. Köpte mig mörkchoklad och satte mig och studerade människor i väntan på tåget. När jag väl satt på tåget och bara hade 2 min kvar till min slutstation, hade det hamnat något på rälsen, vilket innebar att de tog 30 min innan tåget kunde börja rulla igen. Det va min värdpappas födelsedagsfest på söndagen, så fick cykla så snabbt jag bara kunde hem för att inte bli allt för sen till det. Huset va fullt med folk och man fick upprepa samma historia om och om igen.

- My name is Elina, and yes I come from Sweden. 


Men de va en bra dag: )

 

Presentation


Elina heter jag och jag kommer ifrån smålands djupaste skogar. I februari 2012, flyttade jag till Sevenoaks, Kent i England för att jobba 1 år som Au pair Jag kommer ta hand om två tjejer som är 1,5 och 5 år gamla. Här kan ni följa min Englands vistelse.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards