elinagustafsson

Alla inlägg under april 2012

Av Elina Gustafsson - 30 april 2012 21:57

Idag har solen helt otroligt nog tittat fram här i England. Jag och Portia tog en lång promenad i eftermiddags, jag packade äppelskivor och vatten, sen va hon nöjd. Tog en runda till lekplatsen med, så att hon fick springa av sig lite. Hon somnade som en stock ikväll, kan jag lova. Ikväll tog jag en kvällspromenad i det fina vädret, ska snart lägga mig och sova. Måste bara kolla på true blood först, kan inte sova utan Alexander Skarsgård. 


 

Av Elina Gustafsson - 30 april 2012 08:40

Idag fyller kungen år, mormor fyller år och även min gamla katt fyller år denna dag. Känns lite konstigt att inte vara hemma under mormors födelsedag, brukar ju alltid bjudas på smörgåstårta. Får fira min lilla mormor här i England, genom att rosta en tost med marmelad på. Bättre än inget, haha: )


Så Grattis på 73 års dagen Mormor!!: )


 

Av Elina Gustafsson - 29 april 2012 08:30

Denna helgen har jag i princip spenderat på olika fik i Tunbridge wells, med Emma, Alexandra, Hedvig och en del andra utläska aupairer. Regnet har öst ner hela helgen, men i eftermiddags kom det fram en liten solstråle. Lyckan va obeskrivlig. 

Min mobil strejkar, så kan inte lägga in några bilder. Så har dessvärre inget nytt att lägga in, men min far har skickat sin gamla mobil till mig. Ska bara hämta den på posten, sen är man med mer i det sociala igen.

 

Fika bild ifrån tidigare iår, när solen värmde destu mer än nu: )

Av Elina Gustafsson - 26 april 2012 22:00

Jag har fått ett nytt kall i köket! Nämligen matmuffins! Jag låg och tänkte på hur jag skulle kunna göra något enkelt/nyttigt och som är lätt att äta efter att man har tränat eller som mellamål. Då kom jag på den utmärkta iden matmuffins! Jag har gjort 2 omgångar med matmuffins nu. Den första satsen innehöll lite ost och örtkrydda och den andra blandade jag ner lite muslie och havregryn i. Riktigt goda och matiga må jag säga! Nyttiga är de också, en ovanlighet här i england. Detta är landet där engelskmännen äter vita toastmackor varje morgon. 


Jag kan absolut inte följa ett recpet, men detta ska man ha som grund om man vill följa ett recpet: )

Ingredienser 


4,5 dl grahamsmjöl ( eller det man gillar)
1 tsk salt
2 tsk bakpulver
2 st ägg
0.5 dl olja
1.5 dl yoghurt/filmjölk

Fyllning
fetaost
soltorkad tomat

hackad basilika
Ost
skinka, strimlad

muslie

havregryn

oliver 


Eller helt enkelt vad man känner för


1. Blanda alla torra ingredienser i en skål

2. Tillsätt alla vätskor till en deg 

3. Fördela på en muffinsplår eller pappersformar

4. Tryck ner din fyllning i muffisen, om du inte redan har gjort det i degen vill säga

5. 200 grader i ungnen, i ca 20 min



 
Av Elina Gustafsson - 25 april 2012 21:32

Regn regn regn och lite till regn. Denna veckan tar jag tillbaka de jag sagt om att det aldrig regnar i England, denna veckan har varit helt otrolig! Det slutar aldrig! Men jag vaknade vid 5 som vanligt i morse och under den timmen kom det inte en regndroppe på mig när jag sprang, men när jag öppnade dörren till huset, började det att ösregna. Tur att man är morgonpigg.

Idag har jag haft migrän eller vad man ska kalla det. Kunde inte se på mitt vänstra öga och en enorm huvudvärk, mamma tror jag ha fått släktens ''migrän syndrom''. Men lyckades trotts allt göra en potatisgratäng till barnen, som de gillade väldigt mycket, helt otroligt nog. 



 

Man kan inte annat än att sakna dessa gangsters<3

Av Elina Gustafsson - 25 april 2012 12:25


Det är onsdag idag, vilket betyder engelska och mattelektion för mig. Ska ha redovisning inför hela klassen, jag som hatar redovisningar, kommer särkeligen tappa alla orden som jag ska säga. Men får hoppas det på bästa: ) Ha varit duktig och gjort alla mina läxor med. 

Alaia är tillbaka i skolan nu, vilket är väldigt skönt. Man börja sakta med säkert få in alla rutiner i vardagen igen. 

Portia har precis lärt sig orden

- what is that? why?


Bli en hel del upprepningar varje dag nu, kan jag lova;)


 

Av Elina Gustafsson - 24 april 2012 11:55

Hela denna helgen har jag i princip spenderat i Tunbridge wells med Emma, Alexandra och Hedvig, har bara varit hemma och sovit. I lördags var det mys på stan som gällde för oss. Köpte nya löparskor, bild kommer inom kort! 


I söndags bestämde vi oss för att åka till Groombridge, vilket ligger en liten bit utanför Tunbridge Wells. Vi åkte med ett gamalt ånglok dit, som var ifrån 1800-talet. Personalen hade till och med sån gamla kläder på sig, inte illa de. Väl Groombridge gick vi till groombridge place, solen var framme större delen av dagen. Vi köpte våran lilla biljett och satte oss i en av de många mysiga trädgårdarna och hade picknick. Min värdmamma sa att man tydligen hade spelat in många filmer just här och att de hade vunnit många priser för just trädgårdar då. Därefter gick vi runt och kollade på djur, klättrade i barnens hinderbanor, gungade på jätte gungor, fikade och mer därtill. Det var en perfekt dag måste jag säga, kändes verkligen som när man gick i skolan och åkte på studieresa. 

                                 

Av Elina Gustafsson - 19 april 2012 22:13

Sen jag kom till England har jag blivit besatt av att tvätta mina lakan. När jag bodde i Sverige bytte jag kanske var 3;e vecka, men nu när jag bor här, byter jag 1 gång i veckan. Min värdfamilj gör det med, så man blir väl som man umgås.  Har också blivit en missbrukare av sköljmedel, så det luktar ljuvligt gott i mitt rum nu. Kommer sova riktigt bra i natt i mina lakan som är dränkta i sköljmedel<3


Dom har huggt ner träd här idag, så ha varit utan ström i några timmar. Så imorse laddade man upp datan till max och likså mobilen, allt för att inte känna sig socialt handikappad. 


 

Presentation


Elina heter jag och jag kommer ifrån smålands djupaste skogar. I februari 2012, flyttade jag till Sevenoaks, Kent i England för att jobba 1 år som Au pair Jag kommer ta hand om två tjejer som är 1,5 och 5 år gamla. Här kan ni följa min Englands vistelse.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards