elinagustafsson

Alla inlägg under juni 2012

Av Elina Gustafsson - 27 juni 2012 21:23

Idag är det inte vilken dag som helst, för idag fyller min lilla Mamma hela 48 år. Jag får vänta med att fira henne tills jag kommer hem till Sverige om 2 veckor, ska bli härligt! Så stort GRATTIS lilla mamma, hoppas att du ha haft en jätte bra dag.



Jag själv har haft engelska lektion idag, men herrejisses så trött jag ha varit. Gäspade mig igenom hela lektionen och lyckades även somna till lite då och då. Så min lärare ville inte att jag skulle köra hem, men efter lite intensivt lärande av olika svordomar på polska, ungerska, spanska och ryska, piggnade jag till rejält. Några erfarenheter rikare blev jag allt! 


Nu ska jag snart sova och ladda upp inför en ny dag imorgon, sleep well: )


 

Av Elina Gustafsson - 26 juni 2012 21:15

Idag har jag haft writing and reading exams, det gick finemang tror jag allt. Slapp vara barnvakt hela förmiddagen, tummen upp till de. Finns bara fördelar med att ha prov eller?


Idag lagades det kyckling och ris, strimlade i massa grönsaker som barnen icke kunde finna. Smart drag av mig. Kvällen har spenderats på gymmet, bland massa andra svettiga människor. Det var ingen viktig fotbolls match för engelskmännen idag, så då samlas alla dessa människor på gymmet i stället. Trångt måste jag säga att det var.

Är pigg som attan för tillfället, så får nog sota för dig imorgon när jag inte lägger mig tidigt. 

Av Elina Gustafsson - 24 juni 2012 22:26

Denna dag har spenderat i Tunbridge Wells med ett härligt gäng flickor, vi ha kollat på 40-tals dans, fikat, strosat runt i mysiga små affärer, handlat, ätit glass. En perfekt söndag helt enkelt, jag inhandlade även ett par skor, med klack! Kryss i tacket, långben ha handlat klackskor!


Ha sprungit en lång runda denna afton, var välbehövligt efter helgens ätande: )


       

Av Elina Gustafsson - 24 juni 2012 22:17

Midsommaren firades som sagt i Hyde Park. Härliga, glada människor fanns det gott om. Vet inte hur som va där, men långt över 1000 personer, både svenskar och andra nationaliteter. Vi åt våran svenska midsommar mat, dansade dansade små grodorna, sjöng snapsvisor, folk hade midsommar kransar, ja det va helt enkelt som att vara i Sverige. När man mötte någon på gatan som såg ut som en typisk svensk, hejade alla och sa glad midsommar. Humöret va helt klart på topp!: )


               

Av Elina Gustafsson - 22 juni 2012 21:30

Idag är den midsommar i lilla landet lagom. Känns lite sorgligt att man sitter här när man firar året absolut bästa högtid i Sverige. Jag och mina kompisar åker varje år till Halmstad och firar midsommar i lilla Idas stuga, men igår blir det firande i Hyde Park för min del istället, med flera hundra andra svenskar. Har förberett min lilla picknick till imorgon: Nypotatis, kyckling, ananas och mitt hemgjorda knäckebröd, MUMS!


Är barnvakt ikväll, så ha haft hela köket för mig själv så att jag ha kunnat dona och fixa med detta: )


 





Av Elina Gustafsson - 20 juni 2012 22:29

Denna veckan ha varit i klumpighetens tecken, har lyckats springa in i en trappa och min dörr. En växande bula bultar under min skalp. Lyckades även ramla i dag när jag va ute och sprang vilket resulterade i en uppskrapad mobil, blodiga ben och händer. Borde låsa in mig ibland känns de som.


Men har haft speaking and listening exam idag, gick verkligen jätte bra måste jag säga. Kom dit lite halvt redo, hade knappt kommit på vad jag skulle prata om, men de gick ändå. Hon som vi pratade med va jätte snäll och söt, en go liten äldre dam. Fick även tillbaka min math exam idag, hade 95% rätt, så det va inte illa för att vara mig må jag säga. 


Alaia ha vatt hos en kompis idag och Portia ha varit på kram/hålla handen/ sitta knä humör, så det ha vatt mys här!: ) 


Nedräkning till midsommar firande i Hyde Park kan man påbörja nu!: )


 

Av Elina Gustafsson - 17 juni 2012 13:31

Gårdagen spenderades i London tillsammans med Linda. Vi började med att gå på Borought market, rekommenderar den starkt! Finns massa gott att provsmaka och även köpa såklart, jag har varit där 2 gånger nu och osten där är oslagbar! Jag och Linda köpte oss varsit paket jordgubbar och slogs oss ner utanför en mysig kyrka i närheten och njöt. 

Därefter blev det oxford street, köpte en ny jacka och ännu ett par shorts. Man kan inte ha för mycket av det eller?

Blev en runda till scandinavian kitchen även denna veckan, patrioten Linda ville köpa en patriotisk present till en engelskman. 


Idag ska jag bara ta det lungt är tanken, har speaking exam på onsdag. Så det är nog på tiden att jag ta tag i mitt liv och kommer på något som jag ska prata om. Har varit ute och promenerat i skogen idag, solen är framme blandat med lite moln här och var. Underbart!

   

Av Elina Gustafsson - 15 juni 2012 08:17

Redan fredag, vart tog veckan vägen egentligen? 


I onsdags hade jag personlig tränare på gymmet, hur snäll och go som helst va hon. Nu ha jag fått ett riktigt bra träningsprogram som jag ska följa, vinterkropp här kommer jag!

                                                                                                                                                                           

Igår skulle mina värdföräldar till London under hela dagen för att fira en vän som hade fyllt år. Så jag körde min värdmamma och hennes vän till stationen och därefter blev det fika med ett gäng tyska au pairer. När jag väl va hemma va jag så trött, att jag däckade i min säng i några timmar. Alaia sov hos sin farmor, så Portia och jag var själva hela kvällen, men det gick finemang. 

                                                                                                                                                                 

Började denna dagen med att springa en lång runda och blir gym och body combat senare idag. Alaia ska vara pirat i skolan idag, så ska bli kul att se hur hon ser ut när hon kommer hem. Jag har lovat Alaia att vi ska baka idag, så får se vad de blir för gott: )

Presentation


Elina heter jag och jag kommer ifrån smålands djupaste skogar. I februari 2012, flyttade jag till Sevenoaks, Kent i England för att jobba 1 år som Au pair Jag kommer ta hand om två tjejer som är 1,5 och 5 år gamla. Här kan ni följa min Englands vistelse.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards