elinagustafsson

Av Elina Gustafsson - 7 juni 2012 23:21

Kryss i taket, jag sov till klockan 845 idag. Har aldrig hänt under den tiden som jag har bott i England. Men började dagen med att springa en runda, därefter blev det att städa och fixa med tårtan till Portias 2års dag. Känns jätte tomt att ha hela detta huset för mig själv, men imorgon kommer hela familjen hem igen. Så då är det slut på lugnet, väntar spänt på den gigantiska tvätthögen som de snällt kommer ta med hem till mig.

Städerskorna var här idag, så nu är huset skinande rent. Kvällen har jag spenderat på gymmet, ha styrketränat, gått på Body jam och Bodycombat + cyklat fram och tillbaka till gymmet! Var välbehövligt efter dessa dagarnas ätande.

Av Elina Gustafsson - 6 juni 2012 23:28

Har varit några otroligt roliga dagar, finns inget att klaga på förutom vädret!: ) Nu kommer masssssa text, läs om du vill veta vad vi ha hittat på alla dagar. Mer bilder kommer imorgon!

Lördag/söndag

I lördags började vi dagen med en långpromenad innan frukosten, skulle visa lite av den engelska landsbyggden. Kom in och åt en god frukost och därefter bar det av till Sevenoaks för att handla upp ett stort lager med mat, godis för vissa. Väl hemma lagade vi köttbullar och stuvade makaroner, det var väl en utsökt måltid. Kvällen bestod av utgång i London, så värmde upp här hemma med vin och många olika spel. Lite runda under fötterna begav vi oss till stationen i Borough green. I London blev det 3 rätters middag på en finfin restaurang, därefter blev det att dansa till klockan var 5 på morgonen. Tåget hem gick inte försen vid 8 på morgonen, så vi la oss i varsitt hörn på Victoria stationen som några uteliggare med klackskorna jämte oss och sov. Lina den galne kunde inte sova, så hon vandrade runt på stationen i 2 timmar medans vi andra sov som stockar. Väl hemma i huset blev det mysfrukost, med alla dess tillbehör och därefter somnade vi alla till en disney film och vaknade inte försen klockan slog 5 och det va dags för nästa mål mat.

Måndag: Dagen började med att jag tog en lång springtur, innan jag slet upp mina små vänner ur sängarna. Äggfrukost blev det, mums! Gjorde oss fina och sen bar det av för en heldag i London med massa shopping. Lina, vårans älskade slav lämnade oss för att åka tillbaka till Sverige, shame on her!

I London firade man queens jubelie med dunder och brak. Jag ville att vi skulle gå tillbaka till Victoria stationen, men när vi väl skulle passera St james park upptäckte vi att hela parken va avspärrad eftersom att det va en stor konsert med bland annat Elton John och massa andra kända artister Detta resulterade i en extremt lång omväg för att, väl framme vid stationen åt vi mat på en pub. Mycket god mat må jag säga, massa ost! Under måltiden kollade vi på den stora konserten på storbilds tv.

Tisdag: Jag gjorde pannkakor till frukost denna dag!  Startade London med massa mer shopping, men vi hann också med en runda till Camden Town och även m&m, en jätte godis affär med flera våningar. Åt en 400 grams hamburgare till middag, så hungrig va man inte på kvällen! Hemma i huset spelade vi kort och myste tillsammans.

Onsdag: Jag började dagen med en lång spingtur, när jag kom tillbaka gjorde jag scones till mina sovande kamrater. Ha bara umgåtts med varnadra hela denna dagen, spelat kort, pratat, haft kramtull, ja allt man kan begära. vid 15 tiden va de dags för färden mot flygplatsen, tryckte in allas överfulla väskor i min lilla bil och sen bar de av efter lite krångel med gpsen, som smarta Johanna fixade. Blev ett ledsamt avsked på flygplatsen, ville inte lämna dem.

Av Elina Gustafsson - 2 juni 2012 00:38

Äntligen fredag! Familjen lämnade huset innan solen var uppe, så huset har varit mitt lilla palats hela dagen lång. Men har varit väldigt stort och tyst utan barnen måste jag säga. Spenderade några välbehövliga timmar på gymmet, i väntan på att mina efterlängtade vänner skulle hämtas upp på gatwick flygplats.

Nu är de äntligen här, Stu följde med som hjälp att hitta flygplatsen. Väl på flygplatsen va flyget försenat 50 min, så vi tog oss en kaffe och läste cykeltidningar( tråkigt). Underbar känsla att möta mina älskade vänner, the final countdown is over!!

Av Elina Gustafsson - 30 maj 2012 20:49

Idag har vi rensat ut bland barnens kläder, fanns inte lite kan jag säga. Med Portia är härmed ägare av massa nya kläder, lyckans unge. Längtar till mina älskade vänner ifrån Sverige kommer på fredag, då ska det bli nya kläder inhandlade för mig med!

Idag har det varit engelska lektion, bjöd min klass på marabou choklad, alla var lyckliga. Fick lära oss massa om Englands drottning och även kunga familjen, det är ju nämligen queens jubilee mellan den 2-5 juni.

Är barnvakt ikväll, så blev inget gym för min del. Buhu det suger

Av Elina Gustafsson - 28 maj 2012 21:15

Solen har varit på sitt bästa humör här i England idag. Så efter att all städning, tvättning och strykning var klar, packade jag picknick och tog med Portia till parken. Mys var det!

Ikväll blev det att springa en lång runda, efter helgens alla läckerheter.

Av Elina Gustafsson - 27 maj 2012 21:15

Ja det var som sagt Sverige besök för mig förra veckan. Tanken var att det skulle ha blivit en överraskning för min mor och far att jag kom hem. Men min lilla stygga mamma hade bokat biljetter till Stockholm, så en panikslagen jag fick ringa och avslöja min hemlighet.

Torsdag: Jag påbörjade min färd ifrån huset vid klockan 14, tog min lilla ryggsäck och började vandra till stationen. Resan började med att jag tappade mitt tågkort i mataffären, så en liten söt gubbe sprang efter mig och gav mig mitt kort. Turen var på min sida denna dag måste jag säga!

Tåg ifrån Borough green - London

London - Gatwick airport

Första gången jag var på denna flygplats, men allt flöt på fint. Flyget lyfte ifrån England vid 19, framme i Sverige 2230. Lyckan av att höra svensk runt omkring sig var obeskrivlig! Mamma och pappa hämtade upp mig på flyget och de hade packat en picknickkorg med: Rågmackor med mammas biffar, leverpastej, ägg och kaviar ( ha inte ätit riktigt grovt grovt bröd sen jag lämnade Sverige), mörkt naturgodis, jordgubbar, tomater, mjöl, min älsklings juice. Ja men jag var väldigt mätt efter allt måste jag säga. Men gott var det! hade till och med en kudde i bilen.

Var hemma i Ryssby vid 230 tiden, kramde om storebror och kissekatten.

Snabb beskrivning av dagarna nu:

Fredag: Sov 2 timmar och sen upp för powerwalk med mor och far. Frukost, dusch och därefter överaskade jag min ovetande mormor och morfar. In till Ljungby för att bli slingad av bästa mickan, hem för att slinga/klippa moster Helena och kusin Wilmer. Ut och vandra med mor, middag (planka!), besök av vänner, klippte Emelie.

Lördag: Uppe med tuppen, vandra med Anna och Lina, klippa far, invigde systemet, handla mat, vandra med mor, fixa mat till kvällen, spa med mamma, folket trädde in i mitt hus. Kvällen innehöll mat, dricka, kubb, prat, spel, nakenbad och rågmackor. Nattgäster!

Söndag: Jag tog en långpromenad medans folket sov, tog farväl av min älskade frukost

Är väldigt nöjd med min helg i Sverige, tackar alla som har bidragit med detta!: )

Av Elina Gustafsson - 27 maj 2012 13:48

Hi mates

Väldigt väldigt väldigt dålig uppdatering av mig måste jag säga, shame on me!

Men mitt internet i England har inte funkat den senaste veckan. Men ska ge snabb uppdatering om vad som har hänt.

Förra helgen hade min värdfamilj en stor fest, det va 160 personer som levde livet i ett gigantiskt tält i trädgården. Tältet hade tagit 2 dagar att sätta upp, men en styrka på 9 man som jobbade 12h/dagen, inte dåligt det. George Michaels trummis spelade bland annat på festen. Jag fick stå i kö i 20 min!? För kunna parkera min bil på torsdagen hemma i huset, detta säger ju bara hur mycket personal det var som hjälpe till överralt. Jag fick dock inte vara med på festen, jag fick passa barnen i Mirandas föräldras hus. Väldigt mysigt och skönt måste jag säga!

Veckan har flytit på som vanligt förövrigt. Är även i Sverige för tillfället, men ska snart ta flyget tillbaka till mitt ''hem'', ska skriva om hela Sverige upplevelsen när jag kommer hem ikväll. Ska till mormor och morfar snabbt innan färden fortsätter till Göteborg: )

Av Elina Gustafsson - 16 maj 2012 12:22

Solen lyser här i England idag, helt underbart! Blir nog att cykla till gymmet ikväll, måste utnyttja att det inte regnar för engångsskull.

Har math exam idag, värmer upp min otroligt duktiga matte hjärna genom att spela gitarr. Wish me luck!

Elina heter jag och jag kommer ifrån smålands djupaste skogar. I februari 2012, flyttade jag till Sevenoaks, Kent i England för att jobba 1 år som Au pair Jag kommer ta hand om två tjejer som är 1,5 och 5 år gamla. Här kan ni följa min Englands vistelse.