elinagustafsson

Av Elina Gustafsson - 5 september 2012 22:30

Kroppen mår mycket bättre efter lite vila. Idag har jag varit på gymmet, städat lekrummet, barnens rum, lite i köket och pluggat massa. Har börjat att läsa naturkunskap b på distans. Funderar på om jag kanske ska läsa till sjuksköterska när jag kommer hem till Sverige, så då är det bara att plugga på. Var en mycket svårare kurs än jag hade förväntat mig, men som sagt man kan aldrig ha för många kurser i bagaget.

Ikväll har jag varit ute i naturen och plockat massa massa björnbär. Finns nämligen massvis med björnbär utmed vägarna här, så nu sitter jag här med blåda händer och en blå mun.

Av Elina Gustafsson - 3 september 2012 23:00

Nu känns det ensamt efter att alla mina underbara besökare ifrån Sverige har lämnat landet. Andreas smittade mig med sin förkylning, hosta och halsont, så idag är det sängläge som gäller. Har miljoner med uppgifter som jag ska fixa med här hemma, innan familjen anländer på söndag. Lika bra att starta så snart som möjligt!

Av Elina Gustafsson - 3 september 2012 22:30

Fick även besök av min bror och Matilda förra veckan, vi hann med en del olika saker. Vi myste i Sevenoaks en dag, låg i Knole Park, spelade kort och solade. Typiska svenskar som jag och bror är, så blev båda röda som kräftor i ansiktet. Finfint!

Lördagen spenderades i London, mötte upp Sara vid London Bridge, för att äta ost på min älskade borough market! Blev att hämta upp kräftskivor biljetter och lite park häng i Hyde Park. Middagen åt vi på en pub i Notting Hill och efter lite förvirring vid tuben, bar det vidare till Embankment.

Lyckat måste jag allt säga att även detta besök var. Andreas kommer jag inte träffa försen till jul, må tiden gå snabbt!

Av Elina Gustafsson - 3 september 2012 21:23

MIn värdfamilj har flytt huset, för att spendera tid i Usa. Vilket betyder att jag har huset för mig själv och det betyder också att jag har haft besök hela veckan!: )

I början av veckan var Frida, Axel och Emma på besök. Vi besökte självfallet London, Camden Market, alla miljoner turistsaker. Vi åkte även till Bluewater, för att komma ifrån London stressen när det gäller shopping. Jag fann 2 klänningar, lycka! Vi var duktiga och lagade svensk mat, biffar, gräddsås och potatis bjöds det på en av dagarna, gottgott! Tackar så mycket för detta besöket: )

Av Elina Gustafsson - 26 augusti 2012 23:30

Lindas sista helg i England, innan hon beger sig till Sverige igen för att äta köttbullar. Så i helgen har vi hunnit med massa saker. I lördags var det först ett besök på starbucks, därefter fortsatte vi våran färd mot Camden Town. För någon vid namn Elina Gustafsson, ville ha sin älskade falafel. Så det blev middag där och sjal köp. Avslutade dagen med att åka till Abbey Road, till Beatles kända övergångsställe. Var en speciellt känsla att gå där må jag allt säga.

Söndagen var det Notting Hill karnivalen som stod på schemat. Ska tydligen vara världens näst största, så folk fanns det gott om där! Tunnelbanan var överbefolkad, så det var kö för att komma ut. Väl framme klädde vi oss i Sverige tröjor och dansade med i Karnivalen.

Väldigt lyckad helg måste jag säga! Kommer att sakna Linda min lilla vän, men vi ses i Sverige!

Av Elina Gustafsson - 24 augusti 2012 23:15

Min värdfamilj har åkt på semester idag, så nu är jag ledig ett bra tag framöver. Tillbringade förmiddagen på gymmet och sen blev det powernap innan det var dax att åka till Bluewater. Tina hämtade upp mig vid mitt hus, lyx! Sen blev det en intressant bilfärd som innehöll allt och lite till. Men Tina löste det bra måste jag säga, trotts att vi var nära soppatorsk!

Mötte upp Sara på Bluewater, blev att shoppa en hel del fina saker. Var utförsäljning i min älskade underklädersaffär, så fina underkläder har vi alla gott om nu.

Tagga inför morgon dagen, då det ska bjudas på äventyr i London åter igen!

Av Elina Gustafsson - 22 augusti 2012 16:44

Idag är en lugn och behaglig dag. Alaia ska ha sleepover hos sin farmor och Portia är hos childmindern till klockan slår 16. Lycka för en trött au pair! Jag har tillbringat några välbehövliga timmar på gymmet, var köttning av benen som stod på schemat. Körde spinning pass och därefter gymmet, cykelturen hem var den skönaste på länge.

Ikväll ska jag vara barnvakt till Portia, tycker det är ganska skönt att vara barnvakt ibland. Då har man en bra anledning till att tillbringa kvällen i sin säng med en bra film: )

Bilder ifrån i helgen

Av Elina Gustafsson - 21 augusti 2012 08:37

I torsdags kom mina föräldrar, mormor och morfar till England, för att spendera helgen med mig!: ) Vi valde att bo på ett hotel i Tunbridge Wells, för att få en lite lugnare miljö. Det ligger 30 min ifrån mitt hus med bil, små landsvägar och 10 rondeller.

När jag körde till Tunbridge Wells på torsdagskvällen, hade jag banne mig änglavakt. Bussen som kört framför mig skulle svänga och la sig i filen jämte mig, och precis när jag passera bussen, ser jag hur en bil kommer sjukt snabbt på bussen körbana. Och PANG! Jag kollar bak i backspeglen och ser hur bilen trycks ihop och flyger iväg. Tur hade jag!

Mötte upp min familj utanför hotellet och därefter blev det cowboy middag med allt för mycket mat. Var jätte varmt på natten, så ingen av oss sov så bra. Men på fredagen åkte vi runt i min lilla bil, jag visade dem den engelska landsbyggden, Sevenoaks, Knole Park, Borough Green, St Marys Platt och mitt hus såklart. Middag på The Grey Lady på kvällen!

Lördagen spenderades i Brighton, hela 30 grader vart var det! Alla ville tydligen till stranden en sån varm dag, så bilköerna var enorma. Strosade runt på Brighton Pier, badade i havet och åt räkor: ) På kvällen blev det indiskt.

Söndagen var en lugn dag. Jag började dagen med att träna, sen blev det att klippa mormor och pappa. Därefter strosade vi runt i Tunbridge Wells, kollade mysiga affärer och satt på fik. Vikande av familjen vid hotellet, mormor och morfar ser jag inte igen försen vid jul antagligen. Men om tiden ska gå lika fort som den hitintills har gjort, kommer det inte ta alls lång tid: )

Tack för i helgen kära familj och tack för 12 kg mat, schampo, pannlampa, grönt te, tekula och massa annat! Lycklig tjej.nu

Elina heter jag och jag kommer ifrån smålands djupaste skogar. I februari 2012, flyttade jag till Sevenoaks, Kent i England för att jobba 1 år som Au pair Jag kommer ta hand om två tjejer som är 1,5 och 5 år gamla. Här kan ni följa min Englands vistelse.